Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

torsdag, maj 10, 2012

Vackra Skrin ......

Har alltid varit förtjust i olika sorters skrin ...... enda sedan barndomen och sedan har det bara fortsatt ..... Har faktiskt rensat rejält och skänkt bort en del skrin och andra har jag sålt ..... för har man intresse för vissa prylar så blir det ju lätt lite för mycket :)


Försöker att inte vara en samlare (vet inte om jag lyckas) :) utan det som jag har framme i hemmet eller i mina skåp använder jag så mycket som möjligt .... och jag har faktiskt inte någon enda pryl längre som jag har köpt eller fått i present och som jag egentligen inte tycker om men av vänlighet behåller men inte använder!





Tycker man ska använda sina saker & prylar och inte spara på dessa till speciella tillfällen ..... och vad är egentligen speciella tillfällen ? Jag tycker att man ska njuta så mycket som möjligt i vardagen!


Ibland är det ju så att en sak som man köpt och tyckt om blir man färdig med det är dags att lämna den vidare känns det som! Då känns det skönt att göra sig av med denna. Försöker att inte samla på mig för mycket prylar (längre) :) har faktiskt blivit bättre på detta. Försöker praktisera "regeln" 1 sak in 1 sak ut .....



Visst är det härligt att rensa ut hemma ..... praktisera lite Feng Shui ..... och få mer energi och förnya sig lite ...... :) men en del prylar stannar helt enkelt kvar och delar ens liv längre än andra och kanske tom livet ut!  Lite som med mänskliga relationer ...... en del människor som kommer i ens väg stannar länge andra är bara som en vindpust men var ändå viktiga så länge det varade och ytterligare andra var inte ens viktiga men kanske man lärde sig något av varandra eller om sig själv ..... man följs åt en bit på livets väg och sedan går man vidare var för sig eller så fortsätter man att vandra tillsammans ...... om man har tur hela livet :)



Hur ser du på att samla på sig prylar och brukar du rensa ut för att det känns skönt eller kanske för att det är nödvändigt för att det behövs mer plats (kanske till nya prylar :))


Vad tycker du ?



Detta är en Trädgårdsblogg och ska så förbli gör bara lite sidospår då och då ......:)


Så jag avslutar med lite blommor :)






Ha det Bäst!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar