Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, maj 28, 2012

Underbara Kryddrabatt!

Underbara kryddor det är fantastiskt att njuta av alla kryddofter som finns i min kryddrabatt ...... som inte är klar men på G ...... blir kanske aldrig riktigt färdig! för det är ju så lätt att hitta nya trädgårdsprojekt!!

Jag är väldigt förtjust i att formklippa vissa växter .... inomhus har jag formklippt benjaminfikusar som jag själv dragit upp från skott för ca 25 år sedan ... de äldsta iallfall .... andra är något yngre ..... tycker om bollformen!

Även i kryddrabatten blir det lite formklippning :)

Har planterat bland annat Gräslök, Backtimjan, Citrontimjan, Pepparmynta, Mynta, Citronmeliss och olika Salvia sorter i denna rabatten ...... härliga dofter att njuta av! Lite lammöron finns också i rabatten ..... dessa ser inte såååå glada ut just nu ..... men brukar växa rejält och är förhoppningsvis också på G. Lammöronen har spritt sig själva så det är inga som jag valt men tycker det bryter av vackert mot det gröna och så är ju bladen så mjuka och sköna ...... :)


Underbart för själen att sitta och njuta och ta in alla dofter som finns!!


 Citronmeliss är underbart gott tycker jag tex i en fruktsallad ......frisk härlig smak!




Timjan på väg att blomma ....


 Backtimjan får lov att bre ut sig här ..... mellan stenarna så blir det inget ogräs .... :)
Backtimjan again!


Underbara Salvia ...... har valt Stäppsalvia Blue Queen, Stäppsalvia Caradonna och Salvia Rose Queen till min Kryddrabatt och även på vissa andra ställen i mina rabatter. Snart slår dessa ut i blom ..... härligt!! :)

Salvia tycker jag är fantastiskt vackert tillsammans med rosor, lavendel är en annan favorit som jag gärna också kombinerar med rosor.

Ha det Bäst! Kram

2 kommentarer:

  1. Jag har en nygjord rabatt som jag inte bestämt vad jag ska plantera för växter i! Ett kryddland kanske? Tack för inspirationen!

    Veronica

    SvaraRadera
  2. Färska kryddor skulle jag inte kunna vara utan. Nu när jag har en mini trädgård är mina kryddor uppblandade med mina blommor. Snyggt och lättskött när du har plattor runt ditt kryddland. Jag önskar dig en skön vecka! Zinnia

    SvaraRadera