Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

onsdag, maj 30, 2012

Oj vad det växer!

Bilder från min oas på vad som är på G .... togs i dagarna innan regnet och det lite kallare vädret kom!

                
                                                                       Pilörten är på G .....


Stäppsalvia Caradonna som har mörka stjälkar .... I like ... snart blommar denna


               
                                            Lupiner på G ..... en del blommar redan!


Daggkåpan är på väg att slå ut!


Sömntuta Carmine King även kallad Kalifornisk Vallmo som frösått sig och återkommit detta året! Hade denna kulören i vissa rabatter förra säsongen .... och denna plus några till ville förgylla tillvaron även i år :)



 Commelina eller Tremastarblomma som den även kallas blommor redan på vissa ställen!





Funkia och Hosta ...... Tycker bladen är så vackra ...... egentligen vackrare än själva blomman :)


Ängssalvian - Rose Rhapsody blommar redan på vissa ställen!




Salvia Rose Queen på G


Denna bild på Syrenbuddleja eller även kallad Fjärilsbuske är inte från min oas men jag är såååååå glad för jag fick ett litet skott i höstas och som bara sett ut som två pinnar i vår men nu är det ett litet liiiitet blad som syns ....... Lycka!! kan vara så lite ibland som behövs för att man ska känna Lycka! Detta är ett sådant tillfälle för mig! ..... Vardagslycka!!

Önskar Dig en fin dag o Lev väl! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar