Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, juli 24, 2012

Välkommen Röda Solhatt

Sommaren verkar fortsätta och det är bara att njuta av det härliga vädret :) Hoppas att det är sol även där Du befinner Dig!
Röd Rudbeckia även kallad Echinacea eller Röd Solhatt


Detta är både en vacker blomma och läkeväxt. Den blommar första gången året efter sådd men den är perenn så man kan njuta år efter år av denna vackra blomma som förenar nytta med nöje! Ur blad och rötter extraheras substanser mot inflammationer, förkylning och influensa.


                                             Den lockar till sig mycket fjärilar ...... I like :)


Hetsa inte upp dig över småsaker är en bok skriven av Richard Carlson som jag tycker är väldigt tänkvärd på många sätt. Han tar upp 100!! olika sätt att hindra småsaker från att ta överhanden. Som jag nämnt tidigare kommer jag att ta upp punkterna i denna boken här lite då och då på bloggen. Här kommer 5 punkter till från boken .....


6.  Din "inkommande korg" kommer inte att vara tom när du dör


7. Avbryt inte andra och avsluta inte deras meningar


 8. Gör något snällt utan att berätta det för någon


                        9. Låt andra ta åt sig äran


                      10. Lär dig leva i nuet


Tack för titten o Varmt Välkommen åter!  Kram

2 kommentarer:

  1. Så vacker den är, som inte vill trivas hos mig... Kanske ska försöka så den istället.
    Tänkvärt med dina "tips" - tack för dom och för hälsningen hos mig!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  2. Väldigt kloka tips! Din röda solhatt är jättefin!
    Carina

    SvaraRadera