Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, juli 06, 2012

Kärlek

                                         Idag vill jag slå ett slag för Kärleken som vi tyvärr
                                                    allt för ofta kanske bara tar för givet


Kärlek kan vara så mycket olika "saker" det kan också vara en
inställning till hela livet att man försöker leva kärleksfullt
på alla plan. Själv tror jag att om vi var mer kärleksfulla
så skulle vi alla må lite bättre och få en vänligare
och roligare värld


Många associerar direkt till kärleksrelationer men Kärlek
är ju ett sååå stort område ..... "allt" kan egentligen vara
Kärlek ...... om man vidgar begreppet och väljer att se det så!

Själv har jag ibland försökt komma in på detta område när jag
mött människor i mitt jobb, med arbetskollegor och att försöka få
ut kärleksbudskapet mer i näringslivet tycker jag behövs ......
det har hänt en hel del men är en bra bit kvar ..... :)


Naturligtvis betyder Kärleksbegreppet olika för olika människor .....
men jag tror att om vi kan vidga begreppet så händer en hel del med
oss själva och vår omgivning ..... vi blir automatiskt mindre egoistiska
och egot blir såååå mycket mindre om vi kan vidga begreppet Kärlek!



                                      Här kommer lite citat på ämnet fri tolkning ingår .... :)))

                                "Det finns ingen förklädnad som länge kan dölja kärleken
                                       där den finns eller simulera den där den inte finns"

                                                                     (Francois De La Rochefoucauld)


"Älska varandra men gör inte kärleken till en boja.
Låt den hellre bli ett rörligt hav mellan era själars stränder.
Fyll i varandras bägare men drick inte ur samma bägare"

                                                                                  (Profeten Kahlil Gibran)


"Att älska någon djupt ger dig styrka.
Att älskas djupt av någon ger dig mod"

                               (Lao-Tse)


"Kärleken kan i ett enda ögonblick fullkomligt
förändra en människas liv"

                                          (Paulo Coelho)


"När man älskar blir alltings mening ännu större"

                                             (Paulo Coelho)


"Jag älskar dig inte bara för vad du är utan
för vad jag är när jag är med dig ....."
                                                   
                                                                                                (Roy Croft)


"I kärleken inträffar paradoxen att två själar
blir en och ändå förblir två"

                                                                                              (Eric Fromm)


"Den som vandrar vägen med
kärlek vandrar aldrig ensam"

                                                                                                  (C. T. Davis)


"Föraningen om beröring är en av
de starkaste känslorna i världen"

                                                                                           (Richard J Finch)


Låt hjärtat vara med ..... och du får bättre resultat på allt du gör,
du känner dessutom mer mening med det du gör,
man har roligare, det mesta blir mer givande, .....
 jaaaa listan kan göras hur lång som!


                 Camille Saint-Saens - La Cygne ( The Swan)

               

                             Önskar Dig en underbar helg fylld med Kärlek!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar