Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, april 23, 2012

Solen åter idag .....Härligt!

 Solen har återvänt igen ...... härligt! Känner för att "fira" detta med lite bilder på "Solguloranga"  (blev konstigt ord .....:) blommor! Tycker egentligen att alla färger på blommor är vackra ...... men inte tillsammans på ett ställe. Det blir för plottrigt då tycker jag. Själv försöker jag hålla mig till vissa färgskalor i mina rabatter.


Gula och orange blommor har jag inte mycket av. På våren däremot så blir det ju mer gula och orange blommor i mina rabatter ...... naturligtvis påskliljor och bla krokus i gula nyanser har jag. Annars under sommaren så har jag Sömntuta i orange enligt bilderna här. Dessutom har jag Ringblommor ...... tycker att det är en fantastisk blomma och för mig känns det som ett "måste" :) med ringblommor på sommaren och långt ut på hösten kan man ju njuta av dessa!

I år ska jag för första gången även så rosa ringblommor men de orange behåller jag ändå men på vissa utvalda ställen!





Dessutom fick jag ett bra tips för något år sedan att mördarsniglar avskyr ringblommor pga något ämne som denna blomma avger så om man odlar grönsaker mm som mördarsniglarna gärna ger sig på så kan man så ringblommor runt odlingarna och då slipper man mördarsniglarna! Förenar ju verkligen nytta med nöje då att odla ringblommor!

Då jag inte odlar grönsaker utan bara kryddor och blommor så har mördarsniglar aldrig varit ett stort problem för mig .....har inte haft såååå hemskt många men sniglarna har minskat och kanske beror det på ringblommorna ...... who knows?  alla sätt är ju bra utom de dåliga ...... :)





Moa Lignell - When I held ya

              


Ha det Bäst!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar