Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

lördag, april 14, 2012

Ranunkel feber!

Idag visade solen sig flera timmar och det var något varmare ..... Härligt!

Fast det kunde varit varmare och här kommer lite uppiggande bilder på en favorit Ranunklar ......   otroligt vacker blomma och som är väldigt hållbar. Enda nackdelen är att de inte doftar. Senaste buketten jag njöt av höll sig fräsch i tio dagar ..... det kan man verkligen inte klaga på!

Även om blommor är på väg att vissna så tycker jag att de kan vara vackra! Processen i sig är både lite vemodig men också vacker och ofta sparar jag blommorna en tid efter att de blommat och har vissnat. Naturligtvis beror det lite på vad det är för sorts blommor ... vissa är ju mer lämpade att ta vara på medan andra bara blir skräpiga.

Nedan ser du exempel på hur jag använt tex mina vissnade Ranunklar ett tag till!

Annars är det främst rosenblad som jag tycker är magiska ...... sammetslena ..... underbart!! :)






Denna ranunkel är på väg att vissna men enligt mig är den fortfarande vacker :)




                         Återanvändning av Ranunklar :)






Önskar Dig en fortsatt skön helg :)  Ha det bäst!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar