Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

söndag, april 15, 2012

Se och Njut av Skönheten!

Vad är skönhet egentligen? Ja var och en av oss har ju sin egen syn på vad vi ser skönhet i ....... skönheten ligger i betraktarens öga som det brukar heta. Det viktiga tror jag är att man upplever skönhet, att vi både kan se den och njuta av den!

Skönhet kan vara så mycket för min egen del kan det vara ganska enkla saker som jag ibland ser skönhet i  ......  men för att överhuvudtaget uppleva och se skönhet så tror jag iallfall att vi ibland måste sänka tempot och bara vara för då hinner vi se och uppleva så mycket mer än om vi bara stressar och är uppe i tempo precis hela tiden!

Skönhet för mig kan bland annat vara naturen, havet, kärlek, närhet, musik, konst, omsorg, vänskap, vackra ting, blommor, egentligen allt som jag blir berörd av (vilket är väldigt mycket) är ju vackert och då ser jag skönheten i detta, möten med människor som man inte har bara för mötets skull utan att man verkligen är närvarande i stunden, ett leende från en medmänniska som man inte träffat förut ....... jag brukar ibland försöka att le och få ögonkontakt med människor "ute i vimmlet" det blir alltid ett leende tillbaka ...... underbart! Kan varmt rekommenderas om du inte redan har provat på detta :) Ett leende kan förgylla både ens egen dag och någon annans!

Alla människor ler på samma språk :))))

Ja listan på vad som är Skönhet kan ju göras lång ...........


Vad är skönhet för dig ?

      
            Magiskt!


            Sinéad O´Connor - Nothing Compares 2U


                 

Berörande  och vackert!

Lev väl :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar