Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, april 16, 2013

Brainbuttons & Crocus


Idag bjuder jag på lite fler bilder av mina Krokusar och en liten energi övning ;)

Håll tillgodo :)  Kul att just Du tittar in hos mig här i mitt Trädgårdsrum
eller ska jag ändra namn till training room ;) kanske ? :)))


Nej jag tycker om namnet Lenas Trädgårdsrum och blandar gärna blombilder
med övningar mm. dessutom kan man associera namnet trädgårdsrum till ett
kanske grönt rum som ger vila, avkoppling, öppnar upp det inre rummet
som vi alla har inom oss etc ..... det behöver faktiskt inte vara en trädgård .....


Nu sätter vi igång övningen va ? Häng gärna med :)
Det blir för min egen del iallafall en lunch övning då det är lunchtime :) nu
är du inte med just nu så finns ju övningen kvar ........ ;)
Kanske ett kul "nytt" koncept att träna ihop via webben ;)  ?!
finns kanske redan ...... who knows ?
och direkt feedback efter övningen kanske ?

Kul om du lämnar något spår/en kommentar efter
dig oavsett om du gör övningen eller inte ;)

Denna övning kallar jag knappar för knoppen!


Gnugga "hjärnknapparna" och bli pigg, mindre stressad
och ge tankarna en extra skjuts
 Då kör vi igång med övningen ;) Undrar hur många ni är som hänger på ;)


Placera ena handens tumme, pek- och långfinger i "groparna"
under nyckelbenen och gnugga lätt.

Det är kanske självklart men du placerar tummen i den ena gropen
och pek o lång fingret i den andra ........ så ja det blir bra :)))


Med detta enkla grepp ökar du informationsflödet mellan
dina båda hjärnhalvor och får tankarna att klarna



"Hjärnknapparna" sammanfaller med akupunkturpunkter för lungornas
och hjärnans funktioner och befinner sig ovanför artären som förser
hjärnan med friskt syresatt blod.

Byt därefter hand ...... viktigt att man gör övning med bägge händerna
så att det uppstår balans eftersom höger och vänster hand styrs av olika hjärnhalvor

Du kan själv känna efter hur länge du vill hålla på med var sida men däremot bör
man jobba med bägge händerna lika länge för att balansen/effekten ska bli optimal.
Övningen är en snabb övning att ta till när man vill bli mer klartänkt, bli piggare,
minska stress, öka fokus  .....  helt enkelt bli mer balanserad!

Alltså handlar det om att göra övningen allt från en halv minut upp till några 
minuter det får du själv känna efter vad som passar dig.

Praktisk övning att ha med sig och man kan även göra en snabb
version på några sekunder bättre än inget :) Kroppens och hjärnans
signaler/ reaktioner är ju blixtsnabba ;)


   
Lycka till om just Du valde att prova denna övning och hoppas att det kändes bra! ;)

Du som inte vill, tror eller tycker sådant här kanske är
fånigt hokus pokus njuter förhoppningsvis av bilderna i alla fall.

Du som inte tror på detta Vill jag iallfall påminna om Placebo effekten
som hjälper till vid allt sådant här utöver de faktiska fysiska och psykiska
effekterna så spelar ju naturligtvis även vår tro och tankarna roll även här :)

Gnugga på Kära läsare ;) Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar