Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

onsdag, april 03, 2013

Flowerparadise



Ja då var det dags för fler blomster bilder från
 ett underbart Flowerparadise







Gissa var? :)  
   Jo här kommer fler bilder från Blomsterpigan i Malmö ........
det blir alltid många bilder jag tar när jag är där .......






















Härliga Gladfärger :)














                                                       Vad vore livet utan blommor ?!



Visst förgyller blommor tillvaron ?!



En del människor (vill inte generalisera men oftast är det män :)) säger att
de inte bryr sig så mycket om blommor eller rentav inte tycker om blommor
men jag vet inte någon som inte blir glad av att få en bukett blommor och
faktiskt njuter av denna ........ även de som säger att de inte gillar blommor
 eller de som säger att de inte är intresserade ;) så verkar till och med dessa
uppskatta blommor........ jag har testat detta ganska många gånger och när
de väl får en blomsterbukett så verkar de uppskatta denna och vårda
blommorna ;)



Kan det vara så att en del män tycker att det är omanligt att "gilla blommor" ?!
Hoppas inte det ........ för vi har väl kommit längre än så vad gäller genus begreppet :)
 men detta kan ju ske rent undermedvetet att vissa känner så ? Att det inte är så macho att
gilla blommor ........ Själv tycker jag det är manligt att bejaka och våga stå för det man
känner och tycker om oavsett vad det är :)

Tanken var inte att göra detta till en genus fråga ..... naturligtvis finns det både män
och kvinnor som inte är speciellt förtjusta i blommor ...... men min uppfattning är
att det oftast är män som är kvicka att säga att Nej blommor är inget för mig.

Ja ja bara lite funderingar från mig ;)



Forskning visar att vackra blommor dämpar stress och lindrar smärta. I en studie
fick försökspersoner hålla händerna i iskallt vatten. De som satt i ett blomprytt rum
klarade av att hålla kvar händerna längre i det bitande isvattnet än de som inte hade
något vackert att vila blicken på. Detta gäller speciellt för snittblommor och
blommande plantor och bara gröna växter ger inte samma effekt. Även om gröna
växter också är uppiggande och bra för luften mm så är det blommor som ger
den bästa effekten :)


Studier har gjorts över att det faktiskt kan ha en positiv effekt att bara titta på blommbilder
 ...... detta kan sänka blodtrycket, dämpa stress, göra oss gladare etc ........ och jag kan bara
hålla med :) att även blommbilder har effekt ;)


Blommor förenar nytta med nöje ....... I like :)


Citat time ;) eller Dikt time ;)
Ja jag gillar citat ;)

"Skäms inte för att du är människa, Var stolt!
Inne i dig öppnar sig valv efter valv oändligt.
Du blir aldrig färdig, och det är som det skall"
(ur Romanska bågar av Tomas Tranströmer)



It´s a Mans World .......Hmmm lägger ingen värdering i detta ...... Tycker om låten ;)

                        

Tack för titten och Välkommen åter!
och Du  .......  Var rädd om Dig det finns bara en av Dig :)   Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar