Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

onsdag, juli 31, 2013

Munstead Wood





Hej igen Kära läsare :)
 Ja då var det dags för mig att "väcka bloggen till liv igen" :)
Först ut blir ett litet rosporträtt över underbara Rosen Munstead Wood


Denna ros har jag skaffat i år och jag är såååå glad att jag valde denna
till mitt Trädgårdsrum!


Färgen på bilderna gör inte denna rosen riktig rättvisa ...... färgen är helt
fantastiskt vacker irl ....... mörkt purpurröd och lite sammetslik



Rosen kom år 2007. Blommorna är stora och djupt skålformade som öppnar sig
mer och mer under blomningen. Bladverket är också mycket vackert där de
nyare skotten är bronsfärgade och bildar en fin kontrast mot de äldre gröna bladen


Starkt doft som liknar den hos gammaldags rosor, med ett fruktigt inslag
av bland annat björnbär och blåbär ..... Mmmmm Ljuvligt :)


Den blommar rikligt redan trots dess ringa ålder :) och den har dessutom
god motståndskraft mot sjukdomar ........ kan det bli bättre ?!

                         

Hoppas att Du har det bra och njuter i sommaren :)
Tack för titten och Välkommen åter!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar