Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

torsdag, juli 18, 2013

Lovely Larkspur



Dessa fantastiskt vackra Riddarsporrar "mötte" jag under en promenad
och kameran (ja mobilkameran ;)) åkte fram. Det är precis sådana här
Riddarsporrar jag vill ha i mina Trädgårdsrum!


Gärna lite vackra blå men mest i olika rosa och lila färger. Jag har frö sått
Riddarsporrar i år igen men inte med något resultat alls
 ...... fröna har inte ens grott :(


Det verkar inte som Riddarsporrar och jag "går ihop". Jag provade och så frö
även förra året men tyvärr med mycket magert resultat fröna grodde men
blommorna växte aldrig till sig och blev höga och ståtliga som det var tänkt


Däremot var färgerna på förra årets plantor i rosa och lila .....  I like :)


Dessa olika blå nyanser är jättefina tycker jag och jag ska få frö av
dessa och så gör jag ett tredje försök ....... skam den som ger sig ;)




Har Du kära läsare något tips på hur man lyckas med frösådd av Riddarsporrar
så tar jag tacksamt emot dessa :) Förstår inte varför det ska vara så svårt att lyckas
 med just dessa :) andra frösådder brukar jag lyckas ganska så bra med ;)





               

Njut av Sommaren :) Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar