Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, juli 08, 2013

Klokskap oavsett ålder :)




Med risk för att verka tjatig ;) här är bilder på ytterligare en kulör av
mina Borstnejlikor och dessutom spinner jag vidare på det här med att vi
 har alla åldrar inom oss ...... alltså lite repris ;)


Ja vi har verkligen alla åldrar inom oss :) Min mamma berättade för ett tag sedan att
hon hade träffat några nya trevliga bekanta och hon tyckte att de kändes som de hade
känt varandra hela livet fast det var första gången de träffades. Visst är det härligt med
sådana möten? Jag frågade hur gamla de var och min mamma svarade glatt de var inte
så gamla de var nog bara i 75 års åldern ;) Det är verkligen så att inne i oss har
vi alla åldrar :)


Hoppas att jag är lika positiv och nyfiken på livet när och om jag får förmånen
att fylla 80 år som min fina underbara mamma snart fyller <3


Klokskap har vi alla oavsett ålder och vi lär oss alltid
någonting av varandra ...... eller hur ? ;)


För ganska många år sedan hade jag förmånen att få lära känna en mycket klok,
underbar och fin liten flicka som idag är en lika fin, klok och underbar ung kvinna :)
första gången jag passade henne en hel dag så satt vi i köket och detta var i den där
 "spökåldern" när mycket kretsar kring tankar om spöken och andra varelser :).

 

Vi satt och fikade när vi plötsligt hör någon gå i trapphuset ..... flickan såg
fundersam ut och sade med en eftertänksam, klok och lite orolig röst: Åhhh Tänk
 om det är ett spöke? Innan jag hann reagera så fortsatte hon att säga: fast alla spöken
är väl inte dumma eller ..... det finns väl snälla spöken också? Jag riktigt kände hur
hon ville att jag skulle svara Ja på frågan. Jag förberedde mig på ett svar som kunde
vara lämpligt och så att hon inte skulle bli rädd eller snarare räddare. Innan jag hann
säga något så säger hon snabbt med lite eftertänksam och faktiskt lite tröstande röst:
men du kanske det kan vara en människa?!Hon såg väldigt lättad ut ..... vad jag svarade
går jag inte in på här ...... men oj vilken klokskap alla sitter inne med oavsett ålder :)


Efter fikan var det dags för första bilturen tillsammans ..... jag spände fast henne
enligt konstens alla regler i bilbarnstolen och precis när jag är redo och ska starta
bilen så tittar hon allvarligt på mig och säger med en vädjande och blyg röst:
Har du körkort ?   Jag blev helt paff :))
Tänk vilken kunskap och klokhet även riktigt små barn "sitter inne med"  ;)
 Jag svarade lugnt Ja och så började bilturen och jag kände att jag hade hennes
förtroende vad gällde att köra bil i alla fall ;)

Otroligt att hon ens visste vad körkort var och att hon ställde den frågan hon var
verkligen inte så gammal att hon egentligen skulle kunna känna till detta ;)

Visst förgyller sådana här stunder tillvaron ? och ger härliga minnen
 (nu är jag helt plötsligt inne i den äldre åldern :))) och talar om minnen ;)
I vintras när det var som kallast träffade jag min mamma och då säger hon har
du ingen mössa det är ju väldigt kallt (det händer att jag har mössa men jag hade
det inte vid detta tillfället). När hon väl sagt det så inser vi det komiska i det
hela ...... och gapskrattar :))) men samtidigt så har jag varit (och är på ett sätt
fortfarande :))) hennes baby som hon har tagit hand om och det klart att det alltid
finns rester av detta ;) Hon sa detta för att hon bryr sig och av kärlek men det
blir komiskt :))
Respekt inför detta är vad jag känner idag ...... men dock inte som tonåring ...... 
då kunde det vara väldigt irriterande ;)

                   

Ha det Bäst!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar