Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, juni 17, 2013

Välkommen underbara Piontid :)



Ja visst är det en ljuvlig tid nu med alla blommor som förgyller tillvaron.
Just nu är det dags för pionerna en av mina absoluta favoriter.


Det här är en Cerise Bondpion ....... vet inte om den har något mer specifikt
namn än så ;) Tror inte det i alla fall ......
Om du vet något annat namn på denna så får du gärna tipsa mig :)





När blomman är helt utslagen är den mycket stor och visst doftar
den :) men den tillhör inte de av mina pioner som doftar mest


Fick jag önska så skulle jag vilja att pionerna blommade något längre
 ..... tänk om de var remonterande ....... hade varit underbart :) 


Även om jag tycker och som jag brukar skriva här på bloggen att det är speciellt
när de olika sorterna blommar ...... för hade allt blommat hela tiden tror jag inte
att vi hade uppskattat det lika mycket.


Utan nu får man Längta ...... Vilket kan vara bra och nyttigt ;)





Fast pionerna kunde blomma lika länge som rosorna ;) Just nu vill jag
stanna tiden så att man verkligen hinner njuta av all blomsterfägring.


Ja vi är många som njuter nu ..... även bin, humlor och fjärilar


Avslutar med lite närgångna bilder ;)




                    

Ha det Gott!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar