Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, juni 10, 2013

Lupiner I like :)



Lupiner är en av mina favorit blommor tillsammans med Rosor, Pioner, Vallmo,
 Borstnejlika, Lejongap, Lavendel, Salvia, Buxbom ..... och några till :)))
Så "modern" smak har jag ;)


Ja jag tycker om de så kallade Mormorsblommorna ...... min Favoritträdgård
går i den gamla Romantiska stilen .....


även om jag kan tycka att den mer moderna och trendiga trädgården är läcker på
sitt sätt så är det för mig mer som en känsla att gå på en konstutställning och titta
på verken ;)
Vilket jag tycker om att göra :)


I rätt miljö där det passar in kan dessa moderna trädgårdar/planteringar
verkligen vara fina ..... Fast det är inte riktigt jag ..... och inget jag själv
skulle välja som tema i min trädgård


Fast visst är det fint med kontraster och att blanda gammalt och nytt blir ofta
effektfullt i olika sammanhang ..... I like :) Så möjligtvis ett lite mer modernt
inslag i en liten del av trädgården ..... kanske jag skulle kunna tänka mig men
som sagt mitt huvudtema är :
Mormorsblommar med Romantisk Touch ;)


Jag har också stenar i min trädgård ..... men inte på det sättet som man ser i
många moderna trädgårdar där det mesta är stenytor och så står det något litet
grönt någonstans .....


Däremot har jag valt bort gräsmatta helt till förmån för blommor.
Skönt att slippa klippa gräs och den där känslan att "gå på gräs" får jag
på andra ställen när jag känner för det ;)
Visst är det intressant med olika Trädgårdsstilar!

                     

Tack för titten o Välkommen åter!  Kram

1 kommentar:

  1. Jag gillar oxå det blommiga yviga och mycket! Riktigt cottagegarden :)
    Dock är inte lupiner mina favvos.....

    Ha det gott!

    SvaraRadera