Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

söndag, juni 16, 2013

Queen of Sweden



Nu är det dags för alla vackra Pioner och Rosor att förgylla tillvaron
 Visst är det Magiskt vackert?!


I år har jag (äntligen) bestämt mig för att satsa mer på rosor ..... som var min
tanke från början med min oas


Här är bilder på min nya vän :) Queen of Sweden! Fantastisk ros <3
som blommor just nu

När jag väljer rosor så är det viktigt för mig att de doftar mycket och
är remonterande (blommar mer än en gång på säsongen)


Jag har ett litet experiment på gång :) har köpt både krukade rosor och
barrotade men blivit avråd från att köpa barrotade då detta inte är optimalt



 Har aldrig köpt barrotade rosor tidigare dessa har säkert legat packade ett tag mm
men jag planterade mina tidigt på säsongen ( de såg inte så pigga ut när jag packade
upp dessa) men även de barrotade har växt till sig och ena sorten har redan en knopp :)


Har inga nytagna bilder just nu att visa ..... men de har vuxit en hel del :)
Vi får se hur det går ...... men om man inte provar hur kan man då
veta att det inte går eller inte blir bra?!
Ja jag är nyfiken och vill testa och prova och se vad det är för skillnad!

Så jag beställde barrotade rosor från Flora Linnea och det ska bli spännande att se
hur det går :) och jämföra resultatet med mina köpta inkrukade rosor som naturligtvis
kommit mycket längre och blommar tidigare



 Well said! But I dont want to do housework today ;) ........
Idag hade jag Trädgårdsplaner/Trädgårdslängtan ..... tyvärr är det inget trädgårdsväder
 alls .... regnet öser ner just nu i skrivande stund ...... hoppas att det blir bättre väder
 redan idag :) Synd på alla nyutslagna blommor .... hoppas att det inte blir som
förra året när så mycket pioner och andra blommor blev fördärvade av regnet!
Ja då var det det där med Acceptans igen ...... Hmmm går så där just nu
att Acceptera vädret som inkräktar på mina trädgårdsplaner :( men men ;)

                    

Nu ska jag affirmera att det är SOL :))))))
Ha det Bäst!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar