Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, augusti 28, 2012

Thoughts


Visst är vår "vilda" natur väl så vacker som allt vi anlägger ?!
Det är en viss charm över denna tycker jag :)


Oj vad viktiga våra tankar är för hur vi mår ......
du blir vad du tänker som det brukar heta.


Visste du att 95% av tankarna vi tänkt idag är samma tankar
som vi tänkte igår  .... och som vi tänkte dagen innan osv .....?!
Alltså skapar vi omedvetet samma energimönster dag för dag.
Men vi har makt att göra nya val - och att förändra våra liv .....
men vi måste vilja detta för att det ska ge resultat!


Vi gömmer oss gärna bakom egots mask, bakom tvivel, rädsla, ängslan
och oro och gör oss själva till offer. Men oavsett vad som händer oss, glädje
eller sorg så har det en början och ett slut. Inget varar för evigt. Vi kan alla
försöka att lära oss att låta livet flöda utan att lägga hinder i vägen.

För då mår vi så mycket bättre!


Vi har cirka 90.000 tankar/dag (visst är det otroligt många) och av
dessa är ca 80-90% negativa. Detta är ingen upplyftande läsning kanske
 men själv tycker jag att det är bra att inse detta ..... Det är inte lätt att varken
hitta eller lyssna på sin egen inre dialog ..... som kör på automatiskt
många gånger men det går om man vill till viss del i alla fall:)


Hur ser din egen inre dialog ut ?
Har du lyssnat till dina automatiska tankar ?



Hur ska vi tänka och agera annorlunda?
Detta är en stor utmaning för oss människor ....
men det finns en hel del vi kan göra om vi vill :)
Övning ger färdighet även avseende detta!


Kommer här på bloggen ta upp lite olika sätt att förändra
och jobba med detta så att man kan få lite mer positivt
tänkande ..... och må bra/eller bättre :)


"Jag släpper inte taget om mina tankar utan jag möter
dem med förståelse. Då släpper de taget om mig"   

(Byron Katie)

Sov gott när det blir dags:)

Tack för titten och Välkommen åter!

2 kommentarer:

  1. Jag har tyvärr förmågan att ofta tänka för mycket negativt!trodde dock att de flesta tänker positiva tankar. Det är inte direkt så att man frågar sina vänner om de är fulla med negativa tankar så dina siffror kanske stämmer!? Jag tänker nog ofta negativt för att vara inställd på det värsta för då kan det inte bli värre iaf :) ska följa dina inlägg noggrant!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har tyvärr förmågan att ofta tänka för mycket negativt!trodde dock att de flesta tänker positiva tankar. Det är inte direkt så att man frågar sina vänner om de är fulla med negativa tankar så dina siffror kanske stämmer!? Jag tänker nog ofta negativt för att vara inställd på det värsta för då kan det inte bli värre iaf :) ska följa dina inlägg noggrant!

    Kram

    SvaraRadera