Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, augusti 21, 2012

Rosfrossa från Slottsträdgården


Idag bjuder jag på rosfrossa från Slottsträdgården i Malmö ..... dessa bilder
togs i början på augusti månad ..... och det var tyvärr inte så mycket rosor
just då att njuta av. Det klart att den regniga sommaren satt sina spår på
rosorna och en hel del har blivit fördärvade av regn och blåst. Men sista
tiden har vi haft en fantastisk sensommar med 30 grader och
otroligt ljumma kvällar/nätter.


                   Queen of Sweden ..... Lovely


                     Queen of Sweden med myra :)  I like:)






De bilder där det inte står namn på rosorna beror på att det
saknades skyltar eller så var texten otydlig ...... och jag
vågar inte gissa ..... det är föööör svårt:)


Hetsa inte upp dig över småsaker är som jag nämnt tidigare här
på bloggen en bok skriven av Richard Carlson som jag tycker är
väldigt tänkvärd på många sätt. Han tar upp 100!! olika sätt att
hindra småsaker från att ta överhanden.


 Jag kommer att fortsätta att ta upp punkterna i denna boken här
lite då och då på bloggen. Här kommer 5 punkter till från boken .......


26.  Anslå tid för en lugn stund varje dag.


27.  Föreställ dig personer i din omgivning som spädbarn
och hundraåringar. Ökar garanterat ens ödmjukhet och vänlighet :)


28.  Försök först att förstå.


29.  Bli en bättre lyssnare.


30.  Väj dina strider med omsorg.






                               Graham Thomas


                            William Shakespeare


Ha det Bäst!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar