Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

onsdag, november 14, 2012

Rosfrossa :)



Idag blir det ett lunchinlägg :)
med Rosfrossa ....... Underbara rosen
Abraham Darby i olika skepnader :)
får lysa upp novembermörkret


Önskar Dig en bra fortsättning på dagen :)




Vi lär så länge vi lever :)  Visst är det härligt att upptäcka
och lära sig nytt..... förhoppningsvis blir vi alla klokare
 ju äldre vi blir ....... :) För dessto längre har vi gått i Livets
(Hårda) Skola :)


Fast samtidigt finns det ett ordspråk som säger:
"Med åren lär man sig att man inte gör det"   ........ 
Hmmmm Vad är det då som gäller ?




Vad tycker Du? Har Du någon åsikt i ämnet ? 
Blir vi klokare med åren?
Samtidigt är barn & ungdomar otroligt kloka och kunniga i
mycket som vi vuxna inte är :) eller har vi vuxna kanske
bara glömt bort detta ...... vi kanske har tappat bort vår kompass :)


                   The Korgis - Everybodys got to learn sometime
                   

Lev Väl!  Kram

3 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Hmm.. vi kan väl hoppas att vi blir lite klokare. Men samtidigt som vi blir lite klokare kanske vi blir lite fegare. Och med det lite tråkigare ..? :)

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder på en underbar ros! Och du, inte 17 blir man klokare med åren - men man blir garanterat lite fegare tror jag - fast inte i trädgården!! fniss*

    SvaraRadera
  3. Jag har nog blivit liiiiite klokare, inte så mycket dock. Kanske har blivit lite "snällare" mot mig själv de sista åren! Fegare vete sjutton! Jag tom kastade mig ut från ett flygplan för något år sedan. Det hade jag aldrig vågat för 10 år sedan :)

    SvaraRadera