Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

onsdag, november 07, 2012

More Autumn & Affirmationer



Idag fortsätter jag att skriva om affirmationer och hur man 
kan använda sig av dessa om man vill förändra något i sitt 
liv eller kanske bara vill må bra eller bättre. Om Du är 
intresserad av att börja affirmera är det viktigt att ge detta
 en ärlig chans för att det ska fungera är man skeptisk och 
tveksam så fungerar det helt enkelt inte!


Här kommer lite exempel på hur Du kan förvandla
 negativa affirmationer till positiva.


Jag hatar min kropp  BLIR  Jag älskar och uppskattar
 min kropp.

Jag har aldrig tillräckligt med pengar  BLIR  Pengar flyter 
in i mitt liv i överflöd.

Jag är trött på att vara sjuk  BLIR  Jag tillåter min 
kropp att återvända till sin naturliga, vibrerande hälsa.


Jag är för tjock  BLIR  Jag hedrar min kropp och tar väl 
hand om den.

Ingen älskar mig  BLIR  Jag utstrålar kärlek och 
kärlek fyller mitt liv.

         Jag är inte kreativ  BLIR  Jag upptäcker talanger 
jag inte visste att jag hade.


Jag är fast på ett värdelöst jobb  BLIR  Fantastiska 
nya dörrar öppnas för mig hela tiden.


Jag är inte tillräckligt bra  BLIR  Jag befinner 
mig i den positiva förändringsprocessen och jag 
förtjänar det bästa.


Detta innebär inte att Du måste oroa Dig över varje tanke 
Du tänker. När Du till att börja med påbörjar Din förändring
 och verkligen uppmärksammar dina tankar kommer Du 
förmodligen att bli skräckslagen när Du inser hur negativt
 Ditt tänkande har varit.


Så när Du upptäcker en negativ tanke, tänk bara för Dig själv: 
Det är en gammal tanke - jag väljer inte längre att tänka 
på det sättet. Hitta sedan en positiv tanke att ersätta den 
med så fort Du kan. Lycka Till!


Danny Saucedo & Tommy Körberg - I can see myself in you
                 
Det kommer mer om affirmationer framöver på bloggen :)

Lev Väl!  Kram

2 kommentarer:

  1. Jag lovar att testa. Mycket negativa tankar far ofta igenom huvudet :)

    kram

    SvaraRadera
  2. Tak for kigget.
    Jeg bruger haven. Når man går der kan man ikke andet end nyde tilværelsen og har slet ikke tid til negative tanker.
    Ha´ en god aften.

    SvaraRadera