Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, november 16, 2012

Kärleksört ..... Love is in The Air :)




Med dessa bilder på min Kärleksört vill jag idag slå ett slag för Kärleken :)


Visst är det fantastiskt med Kärlek!? :) eller som ordspråket säger
"Störst av allt är Kärleken" och jag kan bara hålla med .....

Vad vore livet utan Kärlek!?


Jag sökte på Wikipedia efter ordet Kärlek och följande går att läsa:

"Kärlek är en känsla som präglas av en stark ömhet och tillgivenhet.
Kärleken kan vara riktad mot abstrakta ting som konst eller en nation,
mot mer allmänna konkreta ting som naturen, kyrkan eller till mer specifika
konkreta objekt som ens hem, ens husdjur eller en nära medmänniska, inklusive
den egna personen"


Att beskriva Kärlek är nästan omöjligt den måste upplevas och kännas :)
och det är väldigt individuellt vad man känner Kärlek för och på vilket sätt
man känner den :) Det viktiga tror jag är att vi har förmåga att känna Kärlek
för någon/något ..... för då mår vi så mycket bättre :)))


     
                 

Önskar Dig en Trevlig och Kärleksfull helg!  Kram

1 kommentar:

  1. Kärlek är underbart!
    Och så fantastiskt att vi kan känna detta för så vitt skilda "saker"!
    Har du inte Googlat på varför Kärleksörten heter just detta? Jag har funderat ibland ;) Men fin är den!
    Ha en riktigt go fredagskväll!
    Kram Allis

    SvaraRadera