Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

torsdag, oktober 29, 2015

Trevlig Allhelgona/Halloween Helg!



                    Ja Halloween och Allhelgonahelgen börjar närma sig.


Under Allhelgonahelgen minns vi på ett särskilt sätt våra döda.
Gravarna smyckas med blommor, och ljusen brinner i skymning
och mörker mellan alla helgons dag och alla själars dag. 



Oavsett om du firar någon av dessa eller inte önskar jag
Dig kära Läsare en Trevlig Helg!








Själv tycker jag att det är väldigt vackert och stämningsfullt
 med alla ljus som brinner på våra kyrkogårdar under 
denna tiden. 


Jag firar hellre helgen med betoning på det vackra
än på monster och andra skräckupplevelser. Jag tycker 
dessutom att allt som händer både ute i världen och här 
hemma i Sverige just nu är tillräckligt skrämmande så
 det behövs inte mer skräck utan snarare mer kärlek 
och vänlighet.





















Pumpan på bilden väger 100 kg!! .... fast prislappen tycker
jag kunde varit mindre och mer diskret den stör 
lite enligt mig;)




I'm joining:






               

Njut av helgen när det blir dags oavsett om du tänker
 skrämmas eller blir skrämd eller fokuserar på 
det vackra istället ;)

Kram

3 kommentarer:

  1. What a collection of color.Are there Calluna's there. Never thought of them as a Halloween flower.

    SvaraRadera
  2. Wonderful colours! Love the ornamental kale!

    SvaraRadera
  3. Enig med deg! Har ingen sans for den importerte amerikanske (u)skikken. Heller en fin og stemningsfull minnedag.

    SvaraRadera