Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, oktober 06, 2015

Rosa Månaden



Dagens inlägg går helt i Rosa ..... precis som 
Oktober är den Rosa månaden! Med detta vill jag visa 
mitt stöd för kampen mot Bröstcancer. Jag vill sända 
alla drabbade massor av Kärlek, Hopp och Kraft!


Mina tankar går till alla som är mitt uppe i kampen, 
de som gjort denna tuffa resa men som överlevt och 
sist men inte minst till alla fina underbara som har 
förlorat kampen mot bröstcancer och deras anhöriga.


Denna månad är det som sagt fokus på just Bröstcancer men
 det finns väldigt många andra cancerformer som drabbar 
människor och med detta inlägget går mina tankar även till 
alla dessa och deras anhöriga.
           

Cancer är så vanligt att de flesta (alla) människor känner
 någon som är drabbad.


                Jag sänder massor av Kärlek, Hopp & Kraft till alla som är
               berörda. Det är ju inte bara den som själv är drabbad utan 
                alla anhöriga och andra runt omkring är också drabbade.








Idag är prognosen god för många bland annat tack vare
 forskningen! Att drabbas av cancer betyder inte automatiskt
 döden även om det kan upplevas och kännas så.


Många som överlevt sin sjukdom ser annorlunda på livet och
 har fått ett helt nytt perspektiv på tillvaron. Detta gäller 
även mig själv ...... Jag är mycket mer närvarande i livet
 och känner ofta en stor tacksamhet över att få Leva och 
finnas till!  Detta är trots allt inte självklart.


Det blir också lättare att leva och vara i Nuet då du på 
något sätt "tvingats den hårda vägen" att leva i Nuet när 
du var sjuk. För det enda man visste var att man hade just 
den stunden som man befann sig i!


Ofta lever man mer intensivt och till 100% ..... detta är en form
 av bonus som man fått på köpet på något sätt ♥♥♥





Man lägger inte sin energi på onödiga konflikter mm och
 slösar inte bort sin tid/sitt liv. Ja så känner jag i alla fall
 ..... men tror inte att jag är ensam om detta.


Att NUET är allt vi har och det enda vi vet om har aldrig varit
 och blivit så tydligt som när man drabbats av en svår sjukdom.


Denna livsinställning hade jag redan innan jag blev sjuk men 
den förstärktes då och även om jag är fullt frisk idag sedan 
många många år tillbaka så kommer jag alltid att vara 
väldigt tacksam och ödmjuk inför livet ♥♥♥




































Avslutar med tänkvärda dikten Sekunderna som är
 skriven av en flicka som var svårt sjuk i cancer:



Sekunderna:

Varje sekund är en bit av ditt liv.
Ta vara på en sekund så som du tar vara på en timme.
Om du tänker på en sekund,


....... så som du tänker på ingenting, 
tänker du på hela ditt liv som ingenting.

Ditt liv består av sekunder.

Roliga sekunder, tråkiga sekunder.

Alla sorters sekunder.

60 sekunder bildar en minut.

60 minuter bildar en timme. Sekunderna bildar allt.

De bildar även dig.



(Av Ingrid som dog i cancer 12 år gammal)

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Bifogar en länk för dig som vill läsa mer om 
Rosa Bandet kampanjen:



♥♥♥ My Heart Will Go On-Celine Dion ♥♥♥


             

Tack för titten!  

Kärlek, Hopp & Kraft till er alla! 

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar