Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

onsdag, oktober 21, 2015

Blommor som förgyller Sensommaren och Hösten i min Oas



Rosenflockel, Hosta, Zinnia, Kärleksört, Höstaster 
i olika färger, Ringblommor, Lejongap, Lövkoja
 och Rosor är några av blommorna som förgyller
 Sensommaren och Hösten i min Oas.











Hostans Blad tycker jag är väldigt vackra och dekorativa





















































Är tacksam för alla blommor som fortfarande kämpar
 på enda tills frosten kommer!

Puuuh är äntligen klar med planterandet av alla vårlökar! 

Har i år investerat i ett lökjärn. Förstår inte hur jag 
klarat mig utan ett sådant tidigare! Kan verkligen 
rekommendera att använda lökjärn! Oj vad det 
underlättar jobbet ..... Att plantera lökar är inte en
 av mina favoritsysslor men jag försöker tänka på 
att jobbet jag lägger ner ger (förhoppningsvis ;)) 
lön för mödan till våren ;) 


I år har jag planterat ovanligt många lökar. Har drabbats 
av Löknoja ;))) ..... Hmmm har nog aldrig tidigare i mitt 
liv planterat så många lökar som just i år. Har köpt fler av 
en del favoriter som jag redan har som till exempel 
Tulipa Menton (som jag nu äntligen vet att den heter) 
och flera andra nya sorter. 

Blir spännande till Våren! Förstår inte riktigt men det 
fanns faktiskt plats i jorden till alla dessa lökar;)

              

Tack för titten & Välkommen åter!  

Lämna gärna ett spår efter dig det uppskattas verkligen 
dessutom är det alltid kul att veta vem som tittar 
in här hos mig ;) och så kan jag ju hitta till din blogg ;)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar