Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

söndag, mars 01, 2015

Plötsligt dags att Blogga ...... :)


Fick plötsligt en väldig lust att blogga ..... bloggen behöver
 ju matas med inlägg ;))))


Det är mycket roligare än Hushållssysslor ...... Ofta i alla
 fall eller nästan alltid ;)


Fast det känns väldigt skönt när man gjort sina hushållssysslor
 ..... men helt färdig med dessa blir man aldrig .... eller hur?


Det finns alltid något som behöver göras ...... Idag skulle jag
 laga en del av mina persienner ..... men vädret "räddade" mig ;)

Ja just idag känns det så att jag blev räddad och inte 
stoppad av vädret :)))

Det är extra bra med persienner när det är dags att förkultivera
 frön inomhus ..... för då kan man sila ljuset så det blir 
lagom starkt så inte odlingarna bränns i för starkt solljus.

Så dessa får fixas en annan dag.


Att mina persiennerna är sönder betyder inte att de hänger som en
 solfjäder över hela fönstret ..... som man ser i vissa fönster. Jag 
tycker detta ser så trist ut och vill passa på att tipsa om att det är
 bättre att samla ihop persiennerna och knyta dessa upptill på 
fönstret så syns det inte att persiennerna är sönder.

För visst ser det tråkigt ut med söndriga persienner!?

Är faktiskt stolt över att jag kan laga persienner ;) 
Ja varför ska man inte kunna få skriva/säga att man är stolt
 över något ..... 

Jante släng dig i väggen!! ;))

Fast det var vääldigt länge sedan jag lagade persienner nu
 .... hoppas att jag kommer ihåg hur jag gör.

Första gången jag fixade persienner var i min första egna 
lägenhet där det satt gamla lite söndriga persienner som jag tog
 ner och satte in rullgardiner istället men sedan saknade jag 
persienner och att man kan sila in ljuset. 

Det kostade väldigt mycket att få satt in nya persienner och som
 student så var det inte precis aktuellt .... Så jag tog fram 
persiennerna som jag sparat och klippte av och tvättade dessa 
en och en och och sedan trädde jag om dessa och de blev 
som nya och ja jag var stolt ;))

Denna gången är det inte så gamla och söndriga persienner 
som jag ska laga så jag behöver inte ta ner dessa helt och 
hållet ..... Då skulle jag idag välja att köpa nya istället.  

Men lite linor och stegband behöver bytas ut.

Ja då var det dags att ta tag i hushållssysslorna igen .... 
Nu har jag pausat lite ;)


Tulpanerna på bilderna har fransar ...... så kallade franstulpaner. 
Dessa har jag köpt själv och därför "vågar" jag skriva att detta är
 inte min typ av tulpaner ;)

Har aldrig haft en bukett franstulpaner förut och tänkte att ja jag 
får väl prova och se vad jag tycker. Färgen tyckte jag var väldigt
 vacker och om jag ville ha denna färgen så fanns de bara som
 franstulpaner :)

Tycker tulpaner utan fransar är vackrare och mer estetiska i 
mina ögon ;)


Men hur vet man om man inte provar!? Har anat detta ....
Men nu vet jag säkert efter att ha provat.

Vad tycker du ska det vara fransar eller inte 
på tulpanerna? ;)

Njut av din dag med eller utan hushållssysslor ;)

Kram

                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar