Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, november 25, 2013

Rose Boost in November :)













Idag blir det lite Rose Boost på bloggen för att
pigga upp sig i Novembermörkret :)
Det är vi alla värda eller hur ?! Tänk vad viktigt det är att
ta reda på vad som får oss var och en att må bra och att
ta bort det som inte får en att må bra.
Vad får just Dig att må bra?
Och vad behöver just Du ta bort eller lägga till
för att må bra/bättre?

Lev och Låt Leva är ett av sätten som hjälper mig att må bra ;)
Varför bry sig så mycket om andras åsikter och göranden
som Du kanske retar Dig på ... etc. Idag slår jag ett slag för
Tolerans och Respekt ..... det finns det för lite av både
här och där.

Vi människor är olika och tänk så trist om alla var lika ..... 
Naturligtvis finns det saker där vi verkligen vill och behöver ta ställning
och vill göra vår röst hörd .... men spar kraften till dessa tillfällen istället
för att gå omkring och småreta dig på saker och personer
lite här och där ..... mest hela tiden ;)

Det tar bara energi ..... och Hur kul är Du för omgivningen?!
och för Dig själv?!

Det är ditt Liv och det är upp till Dig att Förvalta
det så att just Du mår bra .... oavsett andras åsikter
och göranden. 

Ja det blev mååånga bilder på min Abraham Darby ros ;)
  I know ..... lite nördigt kanske men det bjuder jag på ;)
Alla bilder är faktiskt olika ..... om man tittar noga :)))

                 

Ha det Gott!  Kram

4 kommentarer:

  1. En själsfrände tror jag minsann! Så sant!
    Gäller både ditt inlägg hos mig, rosor och dina kloka ord här :-)
    Ha en underbar start på veckan!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder på ljuvlig ros! Verkligen sköna bilder för ögat just nu...
    Och så sant som du skriver - mår man själv bra, får man också andra att må bra.
    Ha en bra vecka! Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  3. What a beautiful series of photos! Wonderful rose!

    SvaraRadera