Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, november 15, 2013

Kollektiv blodtryckshöjning i kväll :)



Dessa Granatäpplen mötte jag på torget :) Visst är de vackra!?

Ja ikväll är det dags för en Kollektiv Blodtryckshöjning ;)


Jag är inte intresserad av fotboll ...... är nog miljöskadad sedan barndomen då jag vuxit upp omgiven av män med ett enormt fotbollsintresse (enligt mig i alla fall) ;) jag har aldrig förstått det där allvaret. Jag har sett och hört beskrivet den där kärleken till sitt lag och alla olika atiraljer som åker fram när det är dags för match ..... och även mitt lag är MFF ja jag hejar på "Di Blåe" men engagerar mig inte för övrigt. De fotbollsmatcher jag varit på är lätt räknade ..... på ena handens fingrar ;) 

Fast ofta vet jag när det är match för Skånetrafiken flaggar då på bussarna och det är många klädda i himmelsblått och vitt :)
Någon fotbollsmatch har jag sett på tv men väldigt få jämfört med
hur många som visats ;)

Fast ikväll så bänkar även jag mig och ser matchen ;) till förvåning för en del ;) fast jag tror att många .... kanske "alla" ser just denna matchen ?! och jag vet denna gången vem som möter varandra och det ska bli spännande! ..... erkänner jag ..... som annars brukar vara anti :)


"Zlatan mot Ronaldo. Sverige mot Portugal. Nu är det dags för
mötet som landslaget laddat länge för. Zlatan mot Ronaldo - det
mötet har vi redan läst mycket om inför VM-kvalmötet med Portugal.

Men det handlar inte om det, säger svenska lagkaptenen
Zlatan Ibrahimovic

"Man ska inte fokusera på två spelare. Det är Sverige och Portugal.
Om jag ska lyckas med det här, så måste hela laget göra sitt jobb.
Portugal är favoriter med tanke på de spelare de har och de klubbar
de spelar för"

Well said Zlatan Ibrahimovic det är teamwork som gäller :)


Nu håller vi tummarna för Sverige ikväll och glömmer inte att andas
 ..... Ja jag tycker faktiskt att det ska bli riktigt spännande att se fotboll ikväll ...... men det är högst tillfälligt jag känner så ;)
Förstår att det är mycket som står på spel här och naturligtvis får vi hoppas
 att Sverige kommer med i VM. Fast jag kommer aldrig att förstå och tycka
att det är rimligt med alla stora summor pengar som figurera inom
fotbollen ..... tänk så mycket annat i världen som dessa pengar kunde
användas till istället!!
Fast ikväll bänkar även jag mig framför Tv:n 

                  

Kul att just Du tittat in här hos mig :)  Önskar Dig en trevlig helg
och om du ska se rysaren ikväll (ja alltså fotbollsmatchen)
så glöm inte att andas ;) 
Varmt Välkommen åter! Kram

2 kommentarer:

  1. Incredible! Wonderful colors in these shells, I admire your beautiful work, congratulations!

    SvaraRadera
  2. En kväll framför TV och fotboll är alltid trevligt. Lycka till! Önkar en trevlig helg!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera