Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, november 18, 2013

Novemberängar & Ord


Ja dessa ängarna gjordes inför Malmö City Horse Show i somras
och det finns fortfarande lite blommor som kämpar på :)


Visst är det svårt att tro att dessa bilder är tagna i november
månad ...... Det har varit otroligt fint och milt väder och det är
extra svårt att fatta att det snart är jul tycker jag. Det har varit
en hel del regn sista tiden men trots allt inte mycket till
höstrusk .....


Jag har i alla fall aldrig tidigare sett Blåklint
blomma i November!








Lite suddig bild ;) jag skyller på att bilden är tagen i regn .....
ja jag var tvungen att föreviga Novemberblåklinten trots
att det började regna ;)


Blåklint i sällskap av Höstlöv! Hmmm Blåklint förknippar i
alla fall jag mer med Midsommar och Högsommar ;)


Nu lite om Ord som trots allt också står i dagens Rubrik!

Visst är det viktigt att vi håller vårt ord både till andra och inte
minst till oss själva. Senast häromdagen stod jag i kö och framför
mig står en kvinna som går och tar två "skvallertidningar - Hänt i
veckan varianter" och en massa godis. Det har jag ingen åsikt om
alls ..... var och en blir salig på sitt sätt som det heter ;)

Men när hon kom tillbaka till kön så vänder hon sig om och säger
besviket till mig: Ja då har jag misslyckats igen med att Inte
köpa dessa tidningar och Godis!

Ja vad svarar man? Hon såg och kände sig verkligen besviken
sig själv ..... Vad nyttar det till att slå så på sig själv egentligen?
  ..... Lova inte Dig själv eller någon annan något som Du inte bestämt
Dig för att hålla. Naturligtvis är inte detta alltid lätt och jag tror
att vi alla ibland inte lyckas med detta utan gör "misstag" eller
egentligen får erfarenheter när vi inte håller/lyckas hålla 
vad vi lovar.

Men poängen här tycker jag i alla fall är att inte missbruka
att så gott som alltid svika Dig själv i dina val.

Lite grann som personer som alltid tänker på måndag ska jag börja
äta mer sunt, träna or whatever ..... men det gör de inte och de säger
detta nästa vecka också och nästa igen och så fortsätter det.
Det är inte bra för ens Personliga Ledarskap ..... varken inåt eller utåt ;)
Till sist blir det en självuppfyllande profetia att Inte Lyckas med
det man vill ..... och ger indirekt signaler att man inte tycker att man
är viktig.

Så Håll vad Du lovar och lita på att Du klarar av det Du lovat
Dig själv och andra!

I alla fall så ofta som möjligt och helst alltid ;) fast även solen
har fläckar men om Du inte lyckas så var Du kanske inte redo för
förändringen och slå inte på Dig själv för det utan ta nya tag när Du
är redo och har bestämt Dig.

                  

Ha det Gott! Kram
Och om Du känner för att förändra något
 ..... gör den viktiga mentala processen först och sedan glöm
inte att Du har ett avtal med Dig själv och Du är Viktig.
Det är inte alltid lätt ..... men det går!
Om Du inte skulle klara det så ta nya tag och fokusera inte på
att Du inte klarade det men om Du behöver ta nya tag hela tiden
var Du inte tillräckligt motiverad för förändringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar