Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

onsdag, november 13, 2013

Stormen Simones efterdyningar



Det är med sorg i själ och hjärta som jag tog dessa bilder i
Öresundsparken i Malmö efter stormen Simone som härjade
för två veckor sedan


Flera vackra gamla träd strök med och jag mötte en av
kommunens ansvariga för området när jag beskådade
efterdyningarna och tog dessa bilderna. Hon berättade att
hon hade gråtit när hon såg alla skador både i denna parken
och på andra ställen :(


Det kan jag verkligen förstå ...... träden var sååå vackra och
ståtliga och är verkligen saknade :(


Det både ser tomt ut och känns tomt :(


Ja naturens krafter är enorma och det är lätt att känna sig
liten och hjälplös inför dess krafter!














På andra ställen i parken är det denna typen av skador istället .....
som naturligtvis också påverkar träden och frågan är hur mycket
det blir kvar av dessa träden efter att man röjt upp


För jobbet att röja upp är långt ifrån klart .....
det kommer att ta tid


Riktigt gamla träd som är svåra att ersätta ...... det tar ju lååång
tid att få nya träd att bli så stora och pampiga .....


Ja det är verkligen ingen rolig syn :( känns sååå tråkigt samtidigt
är det viktiga att ingen person kommit till skada. En av mina
grannar såg och hörde när ett av dessa träden föll till marken ......
det hördes rejält :(



Samtidigt är detta INGENTING i jämförelse med tyfonen Haiyans
framfart på Filippinerna ..... åhh detta är en offantlig katastrof för
sååå offantligt många människor!!!


Det ger verkligen perspektiv på saker och ting!

Efterdyningarna efter tyfonen Haiyan har vi ingen
aning om ännu



Avslutar med Dramatisk men Vacker Dans & Musik .....  
(enligt mig i alla fall ;)


Ha det Gott!  Kram




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar