Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

onsdag, januari 23, 2013

The Road .......



Det verkliga syftet med ett mål är vad det gör med
dig som människa medan du eftersträvar det


   Den människa du utvecklas till är den yttersta belöningen :)


                                    Det är inte målet i sig som är det viktiga utan vägen dit


 Jag går inte den smala vägen och inte den breda vägen
 utan en krokig en som jag har hittat

 Ja alla har vi vår egen speciella väg att gå i livet


                                                       "Novemberblå Himmel" :)

             Ja ..... Med risk för att verka tjatig  :) .... Bilderna är från Pildammsparken i
             Malmö dessutom i November månad  (om nu någon skulle ha missat detta
                  i tidigare blogginlägg) Ja jag tog väldigt många bilder den dagen :)))




               
                                                            Vad berget lärde mig

                               Gång efter gång har jag ställts inför saker som först gjort mig
                               alldeles förtvivlad, men varje gång har jag insett att jag trots
                              allt kan klara det genom att erinra mig den läxa, som jag lärde
                               mig som barn på det där lilla berget. Jag påminner mig själv
                                om att jag inte ska titta på stenarna långt där nere, utan bara
                                                                   ta ett litet steg.

                                   När jag har tagit det, kan jag fortsätta på samma vis,
                                 tills jag slutligen har nått målet. Sedan kan jag se mig om
                                med förundran och stolthet över hur långt jag har kommit.


                 

                    Lycka till på Din väg :) Lev Väl!  Kram

1 kommentar:

  1. Vvad fint skrivit.
    Tänk om man kunde tänka så vad enklare livet skulle vara då.
    Ha en fin torsdag
    Kram meta

    SvaraRadera