Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

torsdag, januari 03, 2013

Rosor & Mindfulness


Här kommer årets första övning för Dig som är intresserad :)
Då denna övning bara tar 20 sekunder så kan ingen i allafall
 skylla på tidsbrist ;) Du som eventuellt inte är intresserad kanske
njuter av blombilderna och musiken iallafall ;)


Att ta sig tid för sig själv och sin egen längtan och sina egna
mål försvinner lätt. Många rusar runt med långa "borde/måste listor"
som bara fylls på. Men det kan räcka med en kort stund för att stanna upp,
minnas, skifta energi, stämning, tankar och känslor


Titta på en klocka och låt det gå 20 sekunder.
Det låter väldigt kort men det räcker för att komma in i en
annan känsla om Du bestämmer Dig för att göra det


Gör övningen så här:

1. Bestäm Dig för vilken stämning, känsla eller tanke som Du vill ta in.

Tex kan man börja med att vilja skapa lugn kring sig.
Att allt är harmoniskt och perfekt som det är. Du kan välja glädje,
(le då rent faktiskt också) hopp, tysta lugna tankar, kraftfullhet osv osv


 2. Stanna upp i 20 sekunder. I början får Du nog mäta tiden så Du håller den.
Stäng ute allt annat och ta fram den känslan ur Din erfarenhetsbank och var i känslan.
Det går!

3. Det kan underlätta om Du samtidigt visualiserar att Du skapar en bubbla
runt Dig som skärmar av yttervärlden.
       
4. Återgå till dina aktiviteter



 5. Gör om övningen så ofta Du vill. Det som händer är att dessa få
sekunder skapar en ring på det inre vattnet och känslan Du valt
sprider sig sedan vidare.Tar Du och unnar Dig 20 sekunder då och
då kommer kroppen och Du att bli bekanta med känslan och med tiden
växer den och finns med Dig under dagen.

6. Testa och när Du känner Dig riktigt modig utökar Du till 40 sekunder :)
sedan kan Du fortsätta att utöka tiden hur mycket Du vill och känner för :)
                 Lycka till!


Detta är inte min egen bild såg den på Facebook för ett tag sedan
Tycker den är ljuvlig :) Själv skulle jag gärna ha sjalen av rosor ...
kommer förmodligen att göra något liknande en vacker dag 
.....  (eller regning dag :))



Avslutar med underbara Melody Gardot

                 

Ha det Bäst!  Kram

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig avslappningsövning . Den måste jag testa.....och ljuvliga rosor :))

    Ang. fröerna till Coral Reef tar jag tacksamt emot ditt erbjudande. Jag försökte maila dig men det gick inte så jag skriver min mail här så om du vill får du maila mig och säga vad du vill ha för fröerna + porto. Hur jag ska betala osv.

    Min mailadress: isklockan61Ahotmail.com ( byt bara ut det stora A:et mot snabel A:et

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Lena. Det har ordnat sig med fröer men tackar dig ödmjukast för att du ville skicka . Kram

    SvaraRadera
  3. Ohh man blir alldelens pirrig när jag läser om rosor.
    Lycka till med dina plantor
    Kram Meta

    SvaraRadera