Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, juni 25, 2012

Vallmofrossa!

Idag vill jag tacka er som följer och läser min blogg - det värmer i hjärtat! Varmt välkommna till mitt Trädgårdsrum! Det är kul att blogga men det klart att det blir ännu mer givande och roligt när någon läser ens blogginlägg .... så stort Tack från hela mitt hjärta till er! :)

Vill egentligen inte skriva om vädret ..... är ju mycket prat kring detta just nu men lite blir det ändå ...... det gör ont i trädgårdshjärtat att se hur regn och blåst fördärvar för min del speciellt pioner och vallmo ..... så nu har jag klagat på detta ..... och nu vill vi ha sol ..... finns det någon i Sverige som kan njuta av sol just nu?! Dåligt väder kan jag ta men när det skadar så mycket i trädgården som det gjort i dagarna så känns det inte bra!

Trots vädret har en del pionvallmo slagit ut ..... och det är lika spännande varje år och se vilka färger det blir och hur blommorna ser ut ..... försökte fotografera dessa idag men det gick inte så bra för det blåste och regnade sååå mycket att det bara blev suddiga bilder. Hoppas att jag kan ta bilder på dessa i normalt sommarväder framöver!

Här kommer lite bilder på vallmon som jag tog precis innan ovädret drog in!





Röd Pionvallmo som ville växa mitt bland Borstnejlikan viss charm kan jag tycka .... en trädgård ska inte vara för perfekt och tillrättalagd enligt mig iallafall!

Vad tycker Du?

Visst bjuder naturen på en häftig show? Just nu kanske väl häftig med tanke på vädret?!

Ha det Bäst! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar