Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

torsdag, juni 07, 2012

Rundtur i Drottning Silvias Rosenträdgård!

Drottning Silvias Rosenträdgård invigdes 1994 och är en underbar oas mitt i Pildammsparken i Malmö!
Har ju haft ett blogginlägg tidigare där jag visade de rosor som blommar just nu ...... fast här kommer en del bilder en gång till  ...... favorit i repris!! :)

Naturligtvis är denna oas ännu vackrare när alla rosor blommar men häng gärna med på en rundtur i allafall ...... själv tycker jag att här är vackert nu också!!




                                            Orm som ringlar sig ....... vacker detalj!


























                                          Rosenblad på Daggkåpa efter regn!  I like!!


                                                 Spansk näva mm vackert till rosorna ....



















I de gröna "burarna" finns olika sorters exotiska fåglar ...... det är inta vanliga burar utan de har verkligen stor yta att röra sig så fritt som det går! 





                                       Kaukaisk Förgätmigej pryder denna gång på bägge sidor .....



Här är ingången från andra hållet ......




Avstängningen (bandet) beror på att Malmö stad höll på och plantera sommarblommorna på Kronprinsessans Margaretas Blomstergata!


Men jag fick komma in i fotografera ...... Tack för vänligheten :)











Kul att Du hängde med på rundturen ..... :)

Ha det Bäst! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar