Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

torsdag, augusti 06, 2015

Ljuvliga Souvenir de la Malmaison




Souvenir de la Malmaison är den mest kända och kanske
 också den vackraste bourbonrosen och har fått sitt namn
 efter kejsarinnan Joséphines berömda residens 
utanför Paris.


De väldoftande blommorna är stora, fyrdelade och tätt
 fyllda. Färgen är ljust hudrosa och bleknar efter hand. 


Denna ros tycker definitivt inte om regn, till det är 
blommorna alltför fyllda, men varje blomma som "klarar"
 sig är ett rent underverk i doft och skönhet.


Alltså är detta en ros jag verkligen kan rekommendera trots
 att den gärna vill skyddas mot regn ;) Själv har jag aldrig
 skyddat min mot regn och det har funkat bra ändå. 


                                                Den blommade inte så flitigt de första 2 åren 
                                               efter plantering men i år är den full av blommor
                                                                   och knoppar ..... Ljuvligt!


Ja så väntan har inte varit förgäves ;) Men den är den av
alla mina rosor som behövt mest tid på sig att växa till sig och 
blomma rikligt ;) trots detta rekommenderar jag denna underbara
 ros ..... I'm in love ;)))



Tack för titten & Välkommen åter :)

Kram



I'm Joining:






                

1 kommentar: