Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

söndag, augusti 16, 2015

Fantastiska The Wedgwood Rose




Idag bjuder jag på ett Rosporträtt över The Wedgwood Rose.


Denna ros är remonterande och har en stark doft.


Doften är utsökt och fruktig med inslag av klöver i 
blommans mitt.


Denna ros växer helt otroligt den har ett ovanligt friskt och 
robust växtsätt. Ja jag har faktiskt aldrig någonsin 
träffat på en ros med starkare växtkraft!


Den är mycket större än någon annan ros som jag planterat.
Ja den är den största rosbuske jag någonsin haft 
och den är full av rosor i alla olika stadier. 


Den har hundratals blommor och massor av knoppar på 
G hela tiden ..... Helt otroligt!


Bladverket är mörkgrönt och glansigt och rosen har 
ovanligt hög motståndskraft mot sjukdomar.


Denna vackra ros är från år 2009 och är uppkallad efter
 det kända porslinsföretaget Wedgwood som bildades 
år 1759 och som firade 250 - års jubileum år 2009.


Här i detta inlägget visar jag bilder på blommor i alla 
olika växtstadier därav alla skiftande färger från rosa till
 nästan vitt :)

















The Wedgwood Rose är helt enkelt Fantastico ;)


Bifogar nedan länken till mitt inslag där jag skrev om att gödsla 
naturligt med bland annat Bananskal, Teblad och Äggskal
 ..... och jag kan bara konstatera att alla mina rosor mår 
bättre och blommar mer rikligt än någonsin :)

Sedan gödslar jag även mina rosor med Rosgödsel
 från Rölunda Trädgårdsapotek

Gott Gott i GottGott är detta för rosorna ;) 

Men detta har jag gödslat med tidigare också så därför är 
det den naturliga gödslingen som gjort att de blommor så 
otroligt mycket! Den naturliga gödslingen får de dessutom
kontinuerligt då jag äter mycket ägg, dricker massor 
av te och äter bananer ;)




Avslutar med Ted Gärdestad <3

                      

Tack för titten och Ha en skön Söndagkväll!

Kram

1 kommentar: