Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, december 03, 2013

Julens Dofter I like :)



Idag blir det lite julstämning här på bloggen


med Fokus på lite av Julens Dofter


Mmmm Visst är det härligt med alla Julens Dofter ......
(ja nu är det inte lika aktuellt med rosdofter ;)
Var sak har sin tid .....


Mörk choklad är aktuellt hela året men den
doftar extra gott även den i juletider ;)

Pepparkakor är lika gott varje år ..... kanske för
att det bara är på julen som jag i alla fall äter dessa
Juldrycker är ett kapitel för sig själv med alla härliga dofter
och smaker..... Mmm det blir bland annat en hel del julte för
min del som den "teoman" som jag är ;)

Önskar Dig en härlig julstämning och mys nu i December och
att ordet Good Enough finns med ..... många människor är så 
stressade inför julen för att de ska hinna göra så mycket allt ska
på något sätt vara "perfekt" ..... annars blir det ingen Jul men
det blir det oavsett .... och hur kul är det att vara så trött och
stressad så när Julen väl är här så är man bara slutkörd!?
Och man måste inte varken fira Jul eller känna Julstämning
 ..... det är ju inte självklart att denna infinner sig.

Själv har jag aldrig köpt denna kollektiva julstress som triggas upp
mer och mer under hela december. Jag väljer det som jag tycker om 
med julen och vissa år har jag valt att åka bort och inte fira jul alls
 .... vilket kan vara ett härligt alternativ.

Visst jag tycker om julen men den är inget måste och det blir lättare
och lättare att välja bort mer och mer av alla "julingredienser"
med åren ;)

Även här är vi människor olika det finns många som har kvar alla
traditioner och vill/måste ha med dessa oavsett ålder för att det ska
vara jul ..... och det är väl underbart att vi får välja själva hur vi
vill ha det ;)

Avslutar med att det man ger ger man med hjärtat och det är
tanken som räknas och inte priset på gåvorna ....... Tycker det är
heelt sjukt hur mycket många människor handlar julklappar för.

 .... För mig handlar julen om helt andra saker än prylar.

Även här är vi fria att välja ;) I like freedom ;)

Det viktiga tycker jag är att alla gör det som känns
 rätt och inte det som omgivningen förväntar sig och att
man vågar säga ifrån.

Detta gäller även alla julbesök vilket är en stress för många då
hela julen blir en massa önskade men ofta också "oönskade"
kravfyllda besök..... gör det som känns rätt för Dig
och de dina .....

                       

Ha det Gott!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar