Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, december 20, 2013

Tänd Ett Ljus .....






Ja endast fantasin sätter gränser för hur våra olika ljus som
 förgyller vintermörkret kan se ut

Visst är det mysigt med levande ljus och värmeljus är
kanonbra för de behöver inte passas på riktigt samma
sätt som vanliga stearinljus.

Ja ljusförbrukningen är stor just nu ;) hos mig i alla fall både
 vad gäller stearinljus och värmeljus och lite el också ;)
Jag har en form av glaskupor som gör att jag kan använda
värmeljus även till vanliga ljusstakar och kandelabrar.
Dessa är vackert utformade i tunt glas och placeras i
ljusstaken där ljusen ska sitta och sedan är det bara att
sätta i värmeljus.

Det blir väldigt vackert tycker jag ..... och praktiskt ;)

Visste Du att när man ska sopsortera värmeljushållare så ska
veken petas bort från koppen först? Annars vet du det nu ;)
Själv visste jag inte detta utan läste detta på facebook för ett
 tag sedan. Så tyvärr har inte alla mina tidigare värmeljus
kunnat återvinnas trots att jag sopsorterat dessa
bland metall :(

Men nu är jag noga med att plocka bort veken först
 ...... Det gör väl du också ;)

                 

Önskar Dig en upplyst Dag ;)   Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar