Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

onsdag, maj 22, 2013

My wish ..... longer Spring


Ja oj vad det går fort ....  både tiden och med växtligheten!


Känns som dessa började blomma igår men det är ett tag sedan nu ..... önskade att
Våren var mycket längre så att man verkligen hann med att njuta av allt vackert
 ..... men helt plötsligt så är det Sommar istället ...... eller som just nu varken
Vår eller Sommar ...... idag har det varit riktigt kyligt väder :(


Visst är det samma känsla varje år att Våren bara sveper förbi ..... även om
jag nuförtiden försöker att hinna med att njuta så mycket som möjligt ..... så
är den helt plötsligt bara över ...... Känns lite vemodigt faktiskt :(


Alla vackra vårplanteringar som funnits har gett mig en känsla av att inte riktigt hinna
med att njuta av allt ...... fast det är nog Jag själv som vill hinna se och njuta av allt
..... och det är inte så lätt att hinna :) Våren är för kort helt enkelt!


Den här färgen på hyacint har jag inte sett tidigare
 ..... tycker den är väldigt vacker 


Visst är det väldigt grönt just nu men trots allt så är mycket redan överblommat
 ....... och det har blommat över alldeles för fort ...... I miss Spring :( 


Nu beställer vi Sol och Värme ..... eller hur !? 

Och så får vi se fram emot alla sommarblommor som börjar
blomma..... den ena sorten efter den andra ......


Fast idag känns det lite vemodigt ....... och det är helt okey
 ..... det är viktigt att kunna bejaka och acceptera alla känslor


Så med risk för att verka tjatig så önskar jag att tiden kunde stå stilla lite grann ......
lite som när man är med om fantastiska stunder/händelser i livet och man önskar att
man kunde "frysa stunden" så den varade längre ......


Fast underbart är ofta kort .......


Ha det Bäst! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar