Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

torsdag, maj 16, 2013

Mini Rosor .....



Ja visst är det lockande att köpa minirosor och kunna njuta av inomhus ......
Speciellt lockande under årstider då rosorna inte blommar på friland.
Hmmm jag brukar inte lyckas så bra med dessa ..... de blommar ett litet
tag om man har tur.

Knopparna trillar ofta av innan de har slagit ut.


Har själv köpt och dessutom fått i present ett antal under årens lopp :) och
varje gång hoppats på att denna gången ska jag lyckas att få många blommor
att blomma och kunna njuta av rosen en längre tid och alla knoppar som jag
ser framför mig som ska slå ut ......

Du känner kanske igen Dig ?


Efter att de blommat färdigt inomhus vilket aldrig varit särskilt länge så har jag
placerat dessa på friland ...... de har vuxit till sig rejält och klarat vintrarna ...... 
Visst är dessa vackra på sitt sätt men tyvärr oftast helt doftlösa men nu har jag
tyvärr inga kvar efter denna vinter ......


Soon very soon kan vi njuta av Rosornas ljuvliga blommor & dofter igen :)


Med Aretha Franklins A Rose is still a Rose
önskar jag Dig en härlig kväll i det underbara vädret som vi har just nu :)


 Njut & Ha det Gott! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar