Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

torsdag, maj 23, 2013

Lovely Tulips :)


Godmorning to You Garden & Flower Lovers and all others ......


Tulipa Triumph Negrita har blommat flitigt i år :)








Här en av mina Pion tulpan sorter som däremot inte blommat så flitigt i år :(

Dessa får jag flytta till en annan växtplats till hösten. Mina orientaliska vallmo
växer så det knakar och har förmodligen konkurrerat ut pion tulpanerna lite mer
för varje år


Det är inte lämpligt att flytta vallmoplantor då dessa har en lång pålrot som
inte trivs med att flyttas på. Så jag får se om jag kan hitta tulpanlökarna ändå
genom att gräva försiktigt utan att störa pålroten :)
Could be at tricky one ;)


Du kära läsare kanske har erfarenhet av att flytta
Vallmo plantor med lyckat resultat ?


Jag har aldrig provat att flytta vallmoplantor eftersom det alltid brukar sägas att
de inte kan flyttas utan man ska vara noga med att bestämma växtplatsen när
den planteras ......



Sådana här råd stämmer ju långt ifrån alltid ..... men jag har inte velat chansa
 ...... det är som rådet att inte flytta pioner ...... de går visst att flytta dessa men de
brukar inte blomma året efter utan först andra året ...... men visst går det att flytta
dessa ..... med lyckat resultat.
Kanske det är samma med Vallmo att det kan fungera att flytta dessa
 ...... så Du som eventuellt vet något om detta får gärna tipsa mig
 Tack på förhand!

Frankie Boy   Time ...... I like :)


Lev Väl!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar