Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, maj 21, 2013

Angelique I like :)


Ja visst finns det många fantastiskt vackra tulpaner .....
en av mina absoluta favoriter är Angelique


Den tillhör som det kallas den Sena Fylldblommiga Gruppen av Tulpaner


Dessa tulpaner kallas ibland också för pionblommande tulpaner

Angelique blommar längre än de flesta andra tulpaner


Sena fyllda tulpaner har funnits sen början av 1600-talet men
de flesta sorter som odlas idag är framtagna under 1900-talet


Angelique hon trivs i både sol och lättskugga fast
i skuggigare lägen varar blomningen längre


Så här vackert blommade Angelique för några dagar sedan innan regnet kom






Mmmm visst är den ljuvlig även om den inte doftar :)






Nu har det regnat mycket (i alla fall i Malmö) nu tycker jag att det ska vara
uppehåll och sol ...... har varken tid eller lust med regn ....... jag både vill
och behöver ha mer trädgårdsvänligt väder ;)

Nu håller vi tummarna för bättre väder va!?

Fast Du kanske har sol där just Du befinner dig då är det bara att gratulera!


Ha det gott!  Kram

1 kommentar:

  1. Oj! Trodde det var en ros först, innan jag började läsa. Jätteläcker!

    SvaraRadera