Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, mars 19, 2012

Ogräs



Bilden visar min egengjorda ogrässkylt :)



"Vi brukar kalla ogräs, mutatis mutandis, för skräp - 
något som finns där det inte skall vara, men faktum är 
att ogräs är en planta som helt enkelt växer där vi 
inte vill ha den"


                                           E.J. SALISBURY


Vad tycker du om ogräs och att rensa detta?  Själv tycker 
jag att det är ganska mysigt att rensa ogräs (ibland iallafall) 
men det är ju bara att inse att det aldrig tar slut och att det 
kommer nytt hela tiden. Samtidigt som jag rensar ogräs så 
rensar jag hjärnan och stressen försvinner!

Det är ju viss charm kan jag tycka att inte ha en helt perfekt
 trädgård utan något som helst ogräs men samtidigt får 
ogräset ju inte ta över ....... vilket det gör lätt om man 
inte håller efter det. Försöker ha mycket marktäckare då 
blir det mindre ogräs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar