Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, juni 10, 2016

Pionen Bowl of Beauty



Med risk för att verka tjatig så kommer 
här ännu mer Pionfrossa ;))



I år är det ovanligt mycket knoppar på 
både pioner och rosor. 


Det gäller att ta vara på denna tid och passa
 på att njuta så länge det varar.


Pionerna blommar tyvärr alldeles för kort
 tid! Men förmodligen gör detta att de
 uppskattas extra mycket.


Alla mina rosor är remonterande och blommar 
alltså hela sommaren till långt ut på hösten. 
Så även om det är underbart med rosor så är 
piontiden trots allt ännu mer speciell än 
rosblomningen tycker jag.



Det där magiska fluffet i mitten ..... 
Wooow säger jag bara!!!







Denna pionen är ett måste tycker i alla fall jag 
om man vill odla pioner :)

Som Du kan se på bilderna så skiljer den sig 
ganska mycket åt både i färg 
och form beroende på hur gammal
 blomman är. 



Avslutar dagens inlägg med att bifoga en 
länk som handlar om hur man kan 
skapa (mer) positiv Karma i sitt liv ;) 





I'm joining:








Tack för titten 
& 
Njut så gott just Du kan av Helgen!

Kram

1 kommentar:

  1. Med pioner får man vara hur tjatig som helst! ;) Dem tröttnar man inte på, ja man hinner inte helt enkelt! Bowl of Beauty är häftig! Vad dina har slagit ut redan, mina pioner är ännu i knopp, ja en har kommit bara av luktpionerna. Det är en härlig tid nu!

    Må gott!
    Gunilla

    SvaraRadera