Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

torsdag, juni 02, 2016

Orientalisk Vallmo Carneum



Nu blommar även min Orientaliska Vallmo Carneum.


Det gäller att passa på att njuta av blomningen för 
den varar inte så länge.


I år har mina orientaliska vallmon ovanligt 
många knoppar.


Ja det är naturen som bestämmer och förra året
 var det ovanligt lite knoppar på dessa plantor.

Så är det med Naturens egen show det är 
bara att gilla läget ;)



Jag upphör aldrig att förvånas över naturens
 mirakel och växtkraften!



Visst är det härligt att dessa skönheter 
är perenner så att man slipper så 
nya varje år :)



För Dig som inte redan odlar orientalisk vallmo
 så kan jag varmt rekommendera att göra detta!



Man blir både Glad och Lycklig eller i alla fall
känner Lycka ;)))

Ja åtminstone Odlingslycka ...... 
och det är inte dåligt ;)



Lev och Låt leva är ett viktigt motto i 
livet tycker jag!

Eller med andra ord:

To think you know what's best for another 
person is to be out of your business.

It's better to mind your own business ;)




I'm joining:








Ha det Gott!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar