Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

fredag, maj 15, 2015

Ljuvliga tulpanen Angelique



Den här underbara tulpanen som är en av mina favoriter kan
 jag verkligen rekommendera.


Den är en dubbelblommig fylld tulpan i ljusrosa till krämvitt.





Dessutom har den en underbar doft och påminner om pioner.














I år är det ett ovanligt bra tulpan år hos mig i alla fall ;)


Alla mina tulpaner blommar väldigt rikligt och det kalla vädret
 gör att de hållit sig fräscha längre än vanligt.


Ja i år har det blivit en hel del trädgårdsarbete i kyla och ösregn .... 
vad gör man när saker och ting behöver göras och vädrets 
makter inte är på ens sida? Jo man får gilla läget och
 jobba på ;)


Plantorna hamnade i jorden och buxbomen blev klippt 
trots vädret ;)


Känslan efter flera timmars hårt trädgårdsarbete ..... 
är skön och för att inte tala om en varm kopp te och ett 
varmt skumbad efteråt så "lederna mjukas upp igen" ;))) 
och man slipper träningsvärken ;)

Då jag tillhör de som är överrörliga så hoppar jag över
 stretchningen och badar istället ;)))

Och så det där med Lyckokontot som fylls på ..... kroppen
 jobbar men knoppen/hjärnan kopplar av .... trädgårdsarbete är 
verkligen som en lååång meditation ;) där man bara är och inte
 tänker på något! 

Man är verkligen i Nuet ....


Känner du igen dig? ;)

Det är starkt beroendeframkallande ;)) 
men det finns värre beroenden ;)))

                        

Trevlig Helg!  Kram

1 kommentar: