Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

lördag, januari 18, 2014

♥ Lovely Summerfields ♥



Ja så kom då Snön eller snarare snöblasket till sist och min
Längtan efter VÅR har väckts till liv :) ..... Känns skönt att
äntligen ha fått lite Vårlängtan :)



Här kommer lite ..... Nja snarare mycket kanske ;)
bilder på Lovely Summerfields


Dessa vackra ängar skapade Malmö Stad inför
Malmö City Horse Show i somras

 Jag har tidigare här på bloggen visat bilder på hur dessa ängar
såg ut i november månad.

Ja det fanns lite som blommade då :)


Här kommer nu Sommarvarianten av ängarna :)








Det var väääldigt vackert irl svårt att fånga
detta riktigt på bild ;)












Åhhh visst väcks både Vårlängtan och Längtan efter
  ♥ Lovely Summerfields ♥


































Slut på bilder ...... men dock inte på bildutrymmet på bloggen :)))
Slutar dagens inlägg med lite tankar kring Skärmfokus
och mobilen (gäller egentligen även datorn). Undersökningar
 visar att vi i genomsnitt rör vår mobil cirka 150 gånger/dag.
Kollar, gör inlägg, kollar igen, kollar igen, gör inlägg, läser,
checkar ..... kollar igen, rör vid, rör vid, etc .....
Det sägs också att de flesta människor checkar mobilen
det sista det gör innan de somnar och det första det
gör när de vaknar.
Mobilen (och datorn) tycks ha blivit det viktigaste i mångas liv
och går före både partner, familj, vänner och social närvaro där
man är närvarande både fysiskt och mentalt :(
Vad är det vi är rädda för att missa egentligen!?? Ingen kan ha
koll på allt som händer ändå ...... dessutom kommer inte
inkorgen eller aviseringarna vara tomma när vi dör ......
Vad är det för vits att träffas och umgås om man bara sitter
och checkar sin mobil och inte umgås med varandra!???
Jag märker fler och fler som protesterar mot detta vanebildande
 slentrianmässiga användande och det gör mig Glad och
förhoppningsfull inför framtiden.
Rör vid och berör din partner, din familj, dina vänner och dina
medmänniskor oftare istället ..... det måste väl trots allt vara
viktigare än att röra vid mobilen i tid och otid .....

Jag säger bara mer Kärlek och Närhet åt folket och mindre
 Mobil och Datortid!!!
Jag har gjort mitt Val ...... Har Du gjort ditt .....
och vad väljer Du?

               

Ha det Bäst!  Kram

5 kommentarer:

  1. The meadows are gorgeous! Thank you for sharing!
    Rachel

    SvaraRadera
  2. Som tur är så är jag inte beroende av varken mobil eller dator, gör det jag vill med det. Vad härligt att få ha så fina ängar mitt i stan
    Ha en fin lördagskväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. So much so colorful flowers! Amazing! And so beautiful! Lovely photos!

    SvaraRadera
  4. Amazing! Wish, it was summertime... -
    Greetings from Germany :-)

    SvaraRadera
  5. Wonderful colors, beautiful flowers! I love it!

    SvaraRadera