Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, mars 12, 2013

Sunshine :)



Idag skiner solen, det "stormar" inte längre och snön är borta :)  
Det finns hopp om en Vår även i år :)


Hjärnan vet innan vi vet! Visst är det fascinerande :)


Vi blir mer medvetna genom att helt enkelt träna upp
vår medvetna del genom självobservation


Det kan man till exempel göra genom att betrakta det som sker,
sina känslor, reaktioner och tankar som om man satt bredvid sig själv


Döm inte, agera inte, utan tänk för dig själv: så intressant! Aha fungerar det så,
Aha känner jag på det viset. Ju mer öppen, observant och accepterande du är,
desto större möjlighet får du att öka ditt medvetande. Om Du nu vill detta :)
Det väljer vi alla själva. För min egen del tycker jag detta är mycket
givande och bra på många sätt.


Oj vad kroppen har mycket att säga och lära oss! Den har redan alla svar ...... men vi är inte alltid så bra på att lyssna på den. För många år sedan tänkte jag inte ens på detta utan jag "sprang" på i livet med ett huvud och en kropp ...... tänkte inte på detta att där kunde vara en koppling som man faktiskt kunde ha användning och hjälp av :)

Idag lyssnar jag och har en bra koppling mellan huvudet och kroppen :) Ju mer man tränar upp denna kopplingen och inlyssnandet desto bättre blir man på att känna "signalerna" och veta vad som är good "stuff"  for you or not ...... kan faktiskt vara bra att veta :)

I början var jag jättedålig på detta att lyssna in kroppen bara att sitta och "meditera" i någon minut var jobbigt, tråkigt och kändes inte som något som var värt att lägga tid på! För att inte tala om min brist på tålamod ..... :) men ju fortare vi springer på i livet desto viktigare är detta!

Det är just när man känner så som man faktiskt behöver detta allra mest ..... Det vet jag idag! Learning the Hard Way ...... :) Bättre sent än aldrig Dock!

Nackdelen kan vara att när man tränat upp detta inlyssnande och låter kropp & själ få komma till tals så känner man ganska mycket mer emotioner/känlointryck mm som faktiskt ibland kan vara jobbiga men då kommer acceptansen in och att man inte ska värdera det man känner/upplever utan bara vara och Leva i nuet!

Ja jag kan inte dölja mitt intresse för dessa saker här på bloggen :) samtidigt är jag den första att säga att Livet är till för att Levas och inte förstås och analyseras sönder ...... gränsen är hårfin mellan dessa :)

Men att lyssna inåt och växa och utmanas som människa är viktigt för mig i allfall!

Om fler hade haft dessa verktyg tror jag inte att så många hade gått omkring med vår nya folksjukdom värk ....  många gånger är värken ett budskap till personen att börja lyssna inåt ..... naturligtvis inte alltid men faktiskt väldigt ofta ......

Vad är det just Du behöver ?

Lyssna på din egen inre röst och visa egen kärlek! Det är Du värd!

                      

Be your own Boss and Sunshine :)  Lev Väl!  Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar