Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

tisdag, oktober 23, 2012

Höstaster o Affirmationer



Idag blir det lite bilder på mina Höstaster som 
fortfarande blommar och lite information om 
affirmationer.Vet inte om du har hört talas 
om affirmationer men ..... 


En affirmation är ett positivt påstående som du 
upprepar om och om igen för att känna dig mer 
optimistisk eller för att komma i rätt sinnesstämning
 för att arbeta, agera eller tänka mer effektivt


Om du använder positiva affirmationer ofta präglar
 de ett nytt och mer optimistiskt "minnesspår" i ditt
 undermedvetna, så att du efter ett tag upptäcker 
att du automatiskt tänker mer positivt


Affirmationer är generella påståenden som är 
avsedda att ha en upplyftande och uppmuntrande
 effekt, och därför behöver man formulera 
dem med eftertanke


Att skapa en affirmation är inte så svårt bara 
du följer vissa grundläggande regler


Dessa regler kommer jag att ta upp här
 framöver på bloggen











Melody Gardot - Deep Within the Corners of My Mind
               

Ha det Bäst!  Kram

1 kommentar:

  1. Vackra, vackra blommor :) Att använda affirmation är inte nytt för mig eftersom jag arbetar som säljare :) Mycket användbart!

    kram

    SvaraRadera