Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

måndag, oktober 15, 2012

Godmorgon! Häng med till Kärret

                   Godmorgon Garden & Flower Lovers!

Önskar Dig en bra start på nya veckan! Det ska jag själv ha ..... har kört lite pepp här nu på morgonen :) och nu är det dags att ta tag i dagens To Do ...... Höstrusk är det här i Malmö ...... regn, regn och åter regn. Då gäller det att släppa in ljuset i Höstmörkret :) detta förhållningssätt är viktigt för mig! Ibland lyckas jag mindre bra med peppen men då har jag i allafall gjort vad jag kan :) och då är jag nöjd trots allt! Alla dagar kan man inte vara på topp ...... men det handlar väldigt mycket om ens egen inställning ..... och mindre bra dagar är det bara att gilla läget så gott det går :)

Jag vet att inte alla tycker om denna positiva livsinställning utan tycker att det blir tooo much .....  all respekt för denna inställning ...... vi är ju alla olika och det är en av fördelarna med att ha en blogg ..... jag får skriva om det som jag tycker är betydelsefullt och viktigt ...... om någon av er känner att det blir toooo much så hoppas jag att bilderna kanske kan ge något iallafall!


Idag visar jag bilder från Kärret i Slottsparken i Malmö. Kärret har en anlagd källa som utformats som en liten japansk trädgård. Kärret renoverades 1988 då återskapades den lilla japanska trädgården, vattenflödet förändrades och många vattenfördragande växter planterades


Arbetet med Slottsparken påbörjades år 1897 och år 1900 kunde parken öppnas


Slottsparken har en typisk sekelskiftesstil med stora skogspartier, öppna gräsytor, kälkbackar, utsiktsplatser och en mängd sittplatser. Totalt utgör dessa ytor 21 hektar mark


Malmö kallas Parkernas Stad ...... och gör verkligen skäl för namnet. Vi har tilllgång till fantastiska parker som jag själv njuter mycket av


Känner en tacksamhet över att ha tillgång till allt detta vackra gröna och dessutom havet. Tror inte jag skulle må bra utan att bo nära grönskande parker och hav ...... detta är för mig underbara platser där jag tankar ny energi


Vacker bänk i all sin enkelhet


Dessa bilder är tagna på sensommaren innan höstens färger började dyka upp! Bra med bilder som visar på olika årstider :) I like :) ..... kommer att varva sommar bilder med övriga årstider här på bloggen. Fast nu i skrivande stund så inser jag att jag hellre vill se sommar och vår bilder på hösten och vintern än höst och vinter bilder på sommaren och våren ......... så är det nog fler som känner :)))




Lev Väl! Kram

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder!
    Håller med dig, tillgången till det vackra omkring mig spelar stor roll i hur jag trivs rent allmänt med livet, det hjälper mig att hålla en positiv inställning.
    Ha en fin start på veckan och lev väl du med ;)
    Kram Allis

    SvaraRadera
  2. Kan aldrig bli för mycket vad det gäller positivt tänkande :)) Mona E

    SvaraRadera