Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

onsdag, december 09, 2015

Drömmen om Lövkoja ......






I våras frösådde jag Lövkoja för första gången. Hade 
planer på en stor rabatt full med Lövkojor i olika 
färger. Förkultiverade och härdade plantorna 
enligt konstens alla regler ;) och nästan alla fröna 
grodde och växte till sig. 


Hmmmm ja så när det var dags att plantera ut dessa 
på friland så hade jag väääldigt många plantor ;)


Färgerna var väldigt vackra och doften helt fantastisk!


Men tyvärr var det många plantor som aldrig blommade
 så min dröm om en prunkande rabatt full med Lövkojor
 föll inte in ....


Så några fler försök med att fröså Lövkoja blir det 
inte för min del.


Det finns aldrig någon garanti att frösådder ska lyckas
 ...... men det är det som gör att det är så 
spännande och utmanande att prova ;)


Denna gången gav "ansträngningen" inte lön för mödan ...... 
ja det var en hel del jobb med alla dessa plantor. 


Visste redan från början att Lövkojor behöver mycket 
vatten ..... så det är ingen risk att resultatet beror
 på torka i alla fall .....


Hmmm här är en bild på en del av rabatten som skulle 
vara fylld av prunkande Lövkojor ..... 
Hmmm bara att gilla läget ;)

Om du kära läsare har lyckats med Lövkoja så tar 
jag tacksamt emot tips på vad som kan ha gått fel ;)


               

Ha det Gott! Kram

1 kommentar:

  1. Lovely stocks! They are so fragrant too.
    Many thanks for joining us on the Floral Friday Fotos meme.

    SvaraRadera